Ера супермаркетів

Яскраві вітрини, декорації, кольорове оформлення презентацій – один з ефективних способів, використовуваних сучасними магазинами з метою привернення уваги покупців. Але не візуальний мерчандайзинг спонукає споживачів обирати саме супермаркети з широким асортиментом товарів, а зручність та економія часу на шопінг.

Більше не треба прямувати спочатку в овочевий магазин, потім в молочний, м’ясний, а на сам кінець, долати відстань подекуди не в один квартал, щоб після роботи встигнути до закриття хлібного.


 

Як щоденні потреби у продуктах харчування, так і побутові, пов’язані з веденням домашнього господарства, облаштуванням оселі, у сучасному світі можна задовольнити відвідавши одну велику універсальну крамницю, переважно розміщену поруч з багатоквартирними будинками. В межах такого магазину покупець також може поповнити власний гардероб модними трендами, придбати мобільний телефон чи навіть транспортний засіб.

Конкурентна боротьба за споживача сприяла створенню в торгових центрах і куточків розваг (дитячі ігрові майданчики, боулінг, більярд, льодові арени тощо).

Bilyard
Bouling
DSC_0747
kino
Piramida2

Але чи задоволені потреби потенційного покупця, що потрібно тому, хто створює попит?

Без сумніву, кожен прагне перш за все отримати оптимальне співвідношення ціни та якості. І це правило діє незалежно від виду краму, а під поняттям «якість» в першу чергу розуміємо безпеку як продовольчого, так і непродовольчого товару для здоров’я, життя людини, відсутність шкоди довкіллю.

Якщо непродуктові товари споживач купує час від часу, за потребою, то з метою придбання харчів ми відвідуємо супермаркет ледь не кожного дня. Переваги універсального магазину, який торгує широким асортиментом товарів, породжують і відчутні для покупців проблеми.

Так, через величезну кількість позицій, не завжди працівники супермаркету встигають контролювати строки придатності товарів, особливо, якщо такі строки спливають протягом лічених годин (зокрема, щодо страв у відділах готової їжі) і навіть у разі термінів, визначених днями, місяцями. Шкоди здоров’ю можуть завдати і непрострочені продукти, які розташовано з порушенням товарного сусідства або на брудних полицях.

В окремих випадках неприємні сюрпризи «наздоганяють» покупця вже на касі. Обраний ним товар, виявляється дещо дорожчим, ніж було вказано на ціннику. Адже, в умовах знецінення національної валюти і стрімкого підвищення вартості продукції відповідно, персонал універсального супермаркету з широким асортиментом товарів, не встигає за змінами.

Висвітлюючи проблеми споживача, з якими він зустрічається віч-на-віч в продуктових крамницях, варто було б зупинитись і на недобросовісності торгівців, що «надають друге життя» вже зіпсованим продуктам, в тому числі, переробляючи їх, використовуючи для приготування страв власного виробництва.

Кожному з нас хотілося б взяти товар з полиці і навіть без вивчення його маркування, інформації з цінника, дослідження цілісності упаковки, оцінки температурних умов зберігання і таке інше, мати впевненість в придбанні якісної продукції на прозорих умовах.

Та чи реально примусити того, хто не просто існує за рахунок споживача, а й отримує чималі прибутки, поважати права, потреби і бажання такого споживача?

Положення, закріплені як в основному законі – Конституції України, так і нормами спеціального закону в сфері взаємовідносин між споживачами та виробниками (продавцями) – ЗУ «Про захист прав споживачів», безперечно дозволяють надати стверджувальну відповідь на дане питання. Однак, практична реалізація механізму захисту прав покупця, особливо в рамках чинного процесуального (процедурного) законодавства, є досить складною для пересічного громадянина і окремою темою для дослідження.

 

Автор записи:

Небезразличный

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *